August 28, 2011

entri tanpa gambar!

alkisah Mak Jemah janda baek...
pale gua pusing bila mak jemah tetiba buang tebiat today.


Bile dah mak jemah bercerai berai serai ngan mael lambung.
Mak jemah da mula setat drive kereta sendiri.
Gua yang memang selalu ulang alik wat part time job,
selalu lak terserempak dengan mak jemah nih.
Wah!gua dan mak jemah bagaikan berjodoh bilangan.
Asik berselisih kereta..


Hape yang gua perati.
Gua memang selalu berjaya potong kreta mak jemah.
wallaweehh.
harusla. Lu orang tau mak jemah bawak 30km/j jek..tu pun paling laju la.
gua agak kalu gua jalan kaki memang gua gak yang sampai dulu.


Nasibla mak jemah tak penah naek hangen apatah lagi naek bas, naek ghairah bila gua asik potong kereta die.


Pelik tapi benar.
gua agak ade jin duk tekan pedal minyak  mak jemah hari nih.
gua rase suprise!
sebab mak jemah potong gua punya kereta 2kali bai.
yang kali pertama tak la gua rase pelik.
sebab time tu gua tengah berenti beli air tebu tepi jalan.
tapi yang second time nih.
memang gua agak gua bawak 80km/j time tuh.
Mak Jemah lu berjaya potong.pergghhh...
muka die time tuh memang innosen jek...
Gua hari ni memang dibelenggu persoalan...[bile da konfius, ayat macam skema gila babi doe!


then.
Gua tak dapat tahan ghairah gua nak tau rizen mak jemah bawak laju-laju.
nak kate ade hanjeng kejor, memang takde pun. 
Ni la jawapan mak jemah kasi kat gua.
Dia hanya bawak laju disebabkan rizen-rizen yang bau longkang cam gini:


1. tak tahan nak KENCING..dahla baru baek dari batu karang.
Kata Mak jemah.


2. Sebab lambat gi keje. Ade meeting lak tuh. masuk nih da kali ke doploh satu lambat u ol.
tu mak jemah macam nak beranak jek bawak kereta.


3. Sebab hape lagi? minyak kete mak jemah da nak abes. Tu yang kene bawak laju-laju nak cari stesen minyak. Lu ade nampak?Mak jemah tanye gua.
Hape mak jemah hengat bapak gua ade stesen petronas ke?


4. Nak tengok citer best kat tb. Siaran takde ulangan. 
Yela. piring astro mak jemah da baling kat hanjeng hari tuh.
Mampus bai hanjeng tuh.




Gua spechles....!
setat hari nih, gua da tak kasi mak gua baek2 ngan mak jemah lagik.

0 comments: