August 27, 2011

pocer VS gigi

"hape ke benda masuk lurus kuar bengkok?"

Harus ke gua jawab teka teki sebusuk kentut macam nih?
oh.no.no...
Lu orang pikir luh jawapan teka teki tekak...
Nanti agak-agak telor di hujung tanduk, gua kasi jawapan baek punye..



OPPOCCOTT!

tanjat boboi.
ceit. Gua spechles doe tengok picture nih.
Camne gua leh selera letak gambar macam nih?
heh.
Ni gua cedok gambar profile picture salah sorang fren gua kat FB..
Kiut kan??
muka de iras cam cekodok sejuk tak cukup tepung..
Penampar mau?

Begitu sabda Rasulullah s.a.w. sebagaimana diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim: 
"SESUNGGUHNYA bau mulut orang yang berpuasa lebih harum di sisi Allah daripada aroma kesturi." 

Lu orang pernah ke bau kasturi?
wangi bai. WANGI.
then.
mereka yang berpuasa sesungguhnya lagi harum baunnye.

da tuh?
Lu hengat kalu da darjat setinggi tuh,
Lu tak perlu gosok gigi sebulan ke??
Sah!
Lu memang spesis sekolah tak habis. KONFEM.
Agak-agak la mak jemah! Selera lak mak jemah nak komunikat dengan mael lambung kalu da duduk 4batu pun bau semacam.

Ye dok?
Hape hangguk2?Yela!
Pose2 macam nih harusla gua tak kencing lu orang.
Menjaga kebersihan a.k.a menggosok gigi tuh sunnah dalam islam.
hape barang lepas dengan ceramah bau mulut seharum kasturi, 
balik2 teros campak berus gigi kasi kuceng makan!

hello. bai.
menjaga kebersihan diri tu sunnah bai. Hengat sikit.
jangan nak putus fius memanjang!

Ramai yang tidak tahu.
Ofkos. Termasuk gua.
Gua pun baru jek terbaca bahan ilmiah gini bagai..

Yang sebenarnye. Tidak bohong sama sekali.
Bau mulut lebih berbau sewaktu kita berpuasa berbanding hari biasa?
why?why?
oh. Ape ada hal mak jemah lu orang tak nak lak terima kenyataan.
Kasi SENGATT sama mak jemah baru tau tinggi rendah langit ke-7. kan3!
Betol mak jemah oi.
Mulut kite lagi berbau ketika di bulan puase.

Gua semangat nak payung point gua yang pertama.
Bagi mak jemah sedar ckit..

1. Kemerosotan jumlah makan minum yang masuk ke mulut
So..ni proportional takde belok bengkok la sekali gus merencatkan aktiviti mengunyah.
Lagi sekali gua rasa gua gud-gud jek kan.
Hai.menyampah la..

Then.
Bau ini diperkuatkan atau dimasamkan lagi tahap bauan itu apabila saluran pencernaan yang kosong dan secara tidak langsung menimbulkan bau-bauan kurang enak di dalam mulut.. [tak langsung tuh?hape kelas!orang berebut nak tengok astro live u ol!

2. Semasa berpuasa, tidak ada makanan yang masuk ke dalam mulut sehingga mulut dalam keadaan istirahat dalam jangka waktu lama.
da kata puasa.
sahla..
almost 14hours tak sumbat hape-hape kan?
Kalu da istirehat memanjang..
sisa-sisa makanan [sisa-sisa bai. Bahasa indah budaya kita. Daki jek senang. tak payah nak sisa sangat la.] yang ada di dalam mulut terutama yang ada di celah-celah gigi, lidah dan sekitar gusi akan berkumpul kerana kawasan ceruk2 daerah cam gini susah nak clean2!
harusla kondisen nih mengundang bau yang tak enak tuh.

3. perrghh.
Kalu da pose.
makanan tak sedap pun nampak sedap kan?
kedarah la lu orang melantak time berbuka n bersahur.
sebat segala jenis resepi.
petai, jering, bawang puting, bawang merah, si pari-pari.eh?

ha..da makan mende alah tuh, tak ke bau macam nak pengsan kalu talking2 ngan orang len.
tu tak masuk tang kentut lagi lepas bedal petai.
keruh air lam besen kalu sekali kentut.
BUSUK sial~


Gua memang gud-gud macam bawang puteh neh.

rilek mak jemah.
GEDEBUK. omaiGod.
Mak jemah jatuh sebab lari macam kene kenjar hanjeng sebab eksaited nak gosok gigi.
mak jemah lastly wat anjakan paradigma.
mau mael lambung tak tumbang kebau sekor.an!

so. entry gua yang agak islamic lagi ilmiah nih sekadar nak mengingatkan lu orang dan jugak gua sendiri.
Semoga kite-kite aja nih tergolong dalam mereka yang seharum kasturi tuh..
INSYAALLAH. Sekali lagi gua percaya pada janji Allah... 

jawapan teka teki gua??
kalu gua demo, kang batal pose gua nih..
KOREK HIDUNG.
siyesly nikmat..maksud lurus, keluar bengkok tahik berketul2.

daaaa~
gua memang kotor.Gua ape kesah! =p



0 comments: