August 27, 2011

Facebook part II

Xnak la gua repeat lagi title gua.
Ari tu tak tercapai akal lu orang gua tetiba miang nak publisiti.


Sambung stori mori pasai facebuk nih.
Gua nak list kan keburukan facebuk plak..
perrghh,,sebak je gua nak list mende yang gua guna ari-ari nih pasal kepincangan dia.
bai!kepincangan tuh.
tak nampak ke sastera punye word gua kasi.
lu hangguk2 je ape sal?setuju la ngan gua.
kepincangan tuh...
tak caya gua leh bagi word maut cam gitu..LOL!


buruk nih takde la sebab dia nih barang lama.
buruk tu sebab di salah gunakan..
sikit lagi gua punya ayat nak kalahkan cekgu BM..tak gitu?


1. Mengurang produktiviti pekerja, jika pekerja asyik main FB semasa kerja.


watlu.
Ni untuk gua la.
Gua time prektikel ari tu gua kira kenyang bila dapat hadap fb nih.
hangguk2 geleng2 seyh bile staff ajak bekpes.
jual mahal bagai. 
semata-mata mahu on9.


Ni crita budak training cam gua.
Pe cer kalu staff kat situ asek men FB?
sah la.
keje patot submit esok haram jadah nak ontime.
joget waka-waka eh2 kalu leh ontime u ollll~


2.Banyak masa terbuang akibat penggunaan yang tidak manafaat


sudah terang lagikan bersuluh.
sudah cerah lagikan berbintang. adayoi.
point nih kasi budak tadika pun leh dapat fullmark.
lagho. FB nih lagho.
ade ke patot.
Gua upload picture orang korek idung pastu tag2 kawan2 gua pun leh cecah 100komen.
hah.
sadapla kalu u ol nak said banyak2..
Gua punye bukti tuh terang.
kalu bawak gi mahkamah,konfem bukti nih leh hapuskan tuduhan terhadap anuar meliwat..
perghh.ade kaitan ke bai?


memang betol FB nih lagho...
Gua tnya sama pokok.ape sebab goyang.
wat de hek.
pokok tak goyang langsung pe.
pokok setuju ngan gua. 
FB nih menbazir masa gua..dem!dem! 




3. Mudah tersebarnya maklumat penting yang tidak semestinya di tulis pada FB


Maklumat penting tu no hal la.
taklah bersabit ngan gua.
Yang bersabit mandatori ngan gua kalu sampai maklumat2 tuh berunsurkan fitnah.
tak ke haru biru merah hijau hitam idup kalu da maen fitnah-fitnah nih.


for me la.
hoh. for me tuh.
semuanye bergantung kpd cara penggunaan kita la.
sebelum membuat sebarang kenyataan. [bajet artis hot hape!
pikir masak-masak..masak sampai rentung lagi afdal.
pk kesan dan akibat bila kita mngeluarkan apa-apa kenyatan.






3 points cukup?
buat karangan sekolah rendah cukup la weh.
cekgu cakap 3isi jek
lu jangan nak memandai suh gua tambah.
gua backhand satgi. 




alang-alang mnyeluk pekasam.
jangan sampai berbau masam.
da entry pasal FB mak jemah oi.
Gua nak selit la sekit kejakunan gua time mula-mula gua ade FB nih..


haha.
jakun tahap tak hengat sifir 3!
time tuh gua baru ade sorang fren la.
so, gua bukak home, bukan profile gua sume post by member gua yang sorang nih.
Gua hape lagi.
peerghh...sumpah secukup ajinamoto kat FB nih.
bagi gua FB nih tak cukup bulan sebab asik2 stori pasal member gua.
time tuh mana nak tau kene add fren bagai.
jahiliah + bangang sama taraf ngan kuceng umah gua yang suke kejar ekor sendiri. [bangang kan situasi nih?




Kalu sudah tau dilanda ombak
kenapa masih gatal miang berumah di tepi pantai.
kalu sudah tau hujan mencurah2.
kenapa gua masih belum tido?
so..fulstop.
tido time.





0 comments: